21.11.2013

JEDZENIE, które DZIAŁA jak LEKI i może ODMIENIĆ TWOJE ŻYCIE

Dzisiaj napiszę Wam trochę o produktach, które powinniśmy jeść jak najczęściej, bo mają niesamowite wartości odżywcze!

1. czosnek
Jest naturalnym antybiotykiem, ma kilkaset właściwości leczniczych, które są potwierdzone coraz liczniejszymi badaniami naukowymi. Jem czosnek codziennie, na kanapce - na to kładę kiełki brokuła z ogórkiem małosolnym i smakuje to niesamowicie! Jeśli chcecie pozbyć się zapachu to polecam naturalne sposoby - żucie pietruszki lub goździków albo wypicie mikstury wody z sokiem z cytryny i miodem.

2. miód
Pszczoły nie tylko produkują miód, ale także inne substancje lecznicze jak np. propolis, mleczko pszczele, wosk pszczeli, pyłek pszczeli. Jednak to miód jest najpopularniejszy ze wszystkich wymienionych - nie ma się co dziwić, jest przepuszny i do tego łatwo dostępny (tutaj jednak przestrzegam przed sklepowymi miodami spoza EU, Chin…) najwięcej właściwości mają miody polskie, najlepiej kupowane lokalnie. Miód jest idealną alternatywą dla rafinowanego cukru, jednak pamiętajcie, że w temperatusze powyżej 40 stopni traci większość swoich właściwości. 

3. jabłka
Chyba większość z Was zna powiedzenie "an apple a day keeps the doctor away" i to jak najbardziej prawda! Jedno jabłko dziennie trzyma z dala w szczególności specjalistów od raka, ponieważ jedzenie jabłek zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia raka jelita grubego i wątroby! Jest wiele korzyści płynących z wprowadzenia do swojej diety jabłek i produktów z nich robionych, np. ocet jabłkowy. Jabłka zmniejszą wypadanie włosów, spowalniają procesy starzenia, przeciwdziałają alergiom oraz biegunkom.

4. kurkuma
Już od starożytności znano niesamowite właściwości kurkumy. Ma ona ponad 500 zastosować w zapobieganiu chorobom! Poniżej wypisze tylko niektóre właściwości:
- ma działanie antynowotworowe - np. rak jelita grubego, piersi
- przeciwdziała chorobie Alzheimera
- przeciwdziała stanom zapalnym
- przeciwdziała uszkodzeniom DNA
- przeciwdziała chemicznym uszkodzeniom wątroby

5. słońce
Może nie z kategorii jedzenia, ale musiałam dopisać! Bardzo ważne jest, by korzystać ze słonecznych dni, w szczególności, że w Polsce nie jest ich dużo. Ekspozycja na światło słoneczne wpływa na produkcję witaminy D i hormonów. Dużo się ostatnio słyszy się o szkodliwości słońca, jednak zapomina się dodać, że chodzi o szkodliwość nadmiernej ekspozycji na słońce, a wiadomo, że nadmiar wszystkiego szkodzi, dlatego leżenie plackiem na plaży w pełnym słońcu cały dzień nie jest dobrym pomysłem, ale spacery w słonecznie dni jeszcze nikomu nie zaszkodziły :) Korzystajmy ze słońca, ono ochorni nas przed depresją, chorobą Alzheimera, łuszczycą, stwardnieniem rozsianym i nie tylko!
SHARE:

7 komentarzy

  1. Myślałam, że tym jedzeniem będzie ciasto z obrazka i już sie ucieszyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto z obrazka jest wegańskie, więc też o wiele zdrowsze niż normalne ;)

      Usuń
  2. Mój tata jest pszczelarzem , uwielbiam miód i jem go praktycznie codziennie przez cały rok :)
    Czosnek natomiast gdy jestem przeziębiona ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczęściara! :) teraz to ciężko znaleźć taki dobry i przedw wszystkim prawdziwy miód, bo te w supermarketach to miodopodobne chińskie wyroby :(

      Usuń
  3. http://xoprimaxo.blogspot.com

    uwielbiam czonsek, dodaje go do prawie kazdej przyrzadzanej potrawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo! dzisiaj już do kilku posiłków dodałam i nie tylko smak lepszy, ale i danie zdrowsze :)

      Usuń

© Julia Caban | Blogger Template Created by pipdig