22.12.2013

6 trików, które ukoją suchą skórę

Jeśli masz problem z przesuszoną skórą to ten post jest skierowany do Ciebie! Podzielę się 6 trikami, które pomogą ukoić suchą skórę.

1. nawilżaj - więcej i częściej
Jeśli krem nie nawilża skóry wystarczająco to spróbuj nakładać go częściej lub w większej ilości. Sprawdź także czy nie zawiera składników takich jak propylene glycol, quaternium-15 czy imidazolidinyl urea, które mogą podrażniać wrażliwą skórę i lepiej z nich zrezygnować.
Jeśli to nie pomoże to spróbuj naturalnych alternatyw. Polecam oleje, np. ze słodkich migdałów, z awokado czy jojoba. Olejki lubię mieszać z żelem hialuronowym lub aloesowym, wtedy o wiele szybciej i łatwiej się wchłaniają.

2. zabezpiecz skórę przed mrozem
Oprócz odpowiedniego nawilżenia, ważna jest też ochrona skóry przed zimną temperaturą w postaci ubrań. Rękawiczki i szale to dodatki niezbędne! Pamiętaj także, że śnieg odbija promienie słoneczne lepiej niż woda, więc używaj naturalnych filtrów przeciwsłonecznych.

3. unikaj gorących pryszniców i kąpieli
Gorąca woda zmywa ochronną barierę naskórka o wiele szybciej niż ciepła czy zimna. Warto też zaraz po kąpieli wetrzeć w skórę oliwkę czy olejek to zabezpieczy ją przed wysuszeniem.

4. pij więcej wody i herbat ziołowych
Nawadnianie od wewnątrz jest tak samo ważne jak od zewnątrz. O ile nie ważniejsze ;) W zimie niestety rzadko pamiętamy o regularnym piciu, dlatego warto przez cały czas mieć przy sobie butelkę wody i jak najczęściej robić sobie rozgrzewające herbatki. To pomoże utrzymać odpowiednie nawodnienie całego organizmu. Nasza skóra będzie wtedy wyglądać o wiele lepiej!

5. omega 3 i witamina D
Nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6) są niesamowicie ważne dla naszego zdrowia. Omega 3 możemy znaleźć w rybach, ale także w nierafinowanych olejach, jak np. olej lniany. Te zdrowe tłuszcze pomagają zachować naturalne oleje w komórkach i utrzymać skórę dobrze nawilżona.
Witamina D jest tak samo ważna. Udowodniowo, że niski poziom tej witaminy wpływał na słabsze nawilżenie skóry. Jako, że w zimie jest mniej słońca to musimy pobierać tę witaminę w inny sposób. Dobrym źródłem są ryby takie jak łosoś czy makrela.

6. nie przesadzaj z ogrzewaniem
Zalecana temperatura powietrza w pomieszczeniach nie powinna być wyższa niż 22 stopnie C. Kaloryfery mocno wysuszają powietrze, więc warto zainwestować w specjalne nawilżacze albo po prostu trzymać naczynie napełnione wodą blisko grzejnika.

Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram, YouTube i Twitter

source:
hungryforchange.tv
SHARE:

4 komentarze

  1. Przydatne rady :) Ja skórę suchą mam przede wszystkim na nogach, ale nie potrafię sobie odmawiać gorących kąpieli ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. 22 stopnie w pokoju spoko. Ja ostatnio zmierzyłam ile mam stopni u siebie i padłam- 27 stopni. Szok! Od razu zaczęłam skręcać grzejnik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre sposoby :) O oleju lnianym i jego działaniu na skórę dowiedziałam się jakiś czas temu, ale dopiero niedawno go kupiłam i piję sobie codziennie rano :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zimą nie mogę się obejść bez gorącego prysznica, ale widzę, że źle to działa na moją skórę :(
    zapraszam też do mnie na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń

© Julia Caban | Blogger Template Created by pipdig