1. rozgrzewaj się jedzeniem
Jeśli jest Ci zimno wybrałabyś do jedzenia schłodzoną sałatkę czy gorąca zupę? Jedź dużo sezonowych i lokalnych produktów, dzięki temu dostarczysz sobie mnóstwo substancji odżywczych i nie będziesz mieć pokus na niezdrowe jedzenie.

2. jedź zdrowe tłuszcze
Często staramy się unikać produktów, które zawierają tłuszcz, ale nie zdajemy sobie sprawy z tego, że każdy potrzebuje tłuszczu, by być zdrowym! Pamiętamy jednak o wybieraniu "zdrowych tłuszczy", dzięki którym między innymi nasz organizm jest w stanie przyswoić witaminy.
Zdrowe tłuszcze znajdziesz w migdałach, awokado, orzechach włoskich, łososiu, oliwkach, oliwie, siemieniu lnianym i w nierafinowanym oleju kokosowym.
Badania wykazały, że łyżka oleju nierafinowanego może pobudzić Twój metabolizm.

3. wybieraj zdrowe słodkości
Rafinowany cukier i węglowodany powodują otyłość i choroby serca. Jeden w zimie bardzo często mamy ochotę na słodycze, dlatego lepiej wybierajmy zdrowsze alternatywy, takie jak naturalne słodkie, wysoko odżywcze, sezonowe warzywa. Słodkie ziemniaki (bataty), buraki, dynie będą idealnym, zdrowym zamiennikiem.

4. wysypiaj się
W zimie potrzebujemy więcej snu i to o odpowiedniej porze. Najlepiej kłaść się spać przed północą i wstawać wcześnie rano, by złapać jak najwięcej wit. D ze słońca. Dzięki temu metabolizm będzie lepiej pracować i unikniemy nocnego podjadania.

Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram, YouTube i Twitter

source:
alexandrajamieson.com

15 komentarzy

  1. Cenne rady. Najgorzej jest z wybieraniem zdrowych słodkości :P
    Zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w święta dostałam całe pudło słodyczy i leży obok, to jest dopiero ciężko! ;) jak nie mam słodyczy w domu to nie mam z tym aż takiego problemu ;)

      Usuń
  2. Jako typowa alergiczka byłam zmuszona zrezygnować ze słodkości. Ciężko było ale dałam radę:-) i muszę przyznać jakoś lżej mi się żyje, a muszę stwierxzić, że pochłaniałam je tonami:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! na początku jest bardzo cieżko, ale po jakimś czasie już się kompletnie nawet nie odczuwa chęci :)

      Usuń
  3. Dokładnie, najważniejszy jest sen, chociaż czasem ciężko o porządne wyspanie się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój organizm działa chyba odwrotnie. W wakacje przytyłam, a teraz, bez żadnej diety schudłam 4 kg w 4 miesiące. Ja to zwalam na stres i codzienny marsz do szkoły. xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Po tych świętach to zdecydowanie odstawiłam słodycze, przerosła mnie ich ilość! Ostatnio sypiam nawet za dużo, chyba popadam w sen zimowy c;

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się udało ładnie schudnąć, jak zaczęłam intensywnie ćwiczyć i do tego jeszcze wspomagałam się naturalnym suplementem diety figura extraslim przyspieszającym spalanie tkanki tłuszczowej. Nadal ćwiczę, ale teraz już w domu, bo trochę z kasą krucho ;) Jeszcze bym chciała ze 2-3kg zrzucić.

    OdpowiedzUsuń

Contact

© Julia Caban
DESIGN by THE BASIC PAGE