19.06.2014

Moja DIETA, czyli jak schudłam i zaczęłam się zdrowo odżywiać

W długo już oczekiwanym filmiku podzieliłam się z Wami informacji na temat mojej diety. Nazwałabym ją dietą eliminacyjną albo po prostu dietą semiwegetariańską z wykluczeniem produktów mlecznych, a aktualnie także produktów zawierających gluten. W filmiku opowiedziałam jak to się stało, że zaczęłam się zdrowo odżywiać i dlaczego odstawiłam niektóre produkty spożywcze. 



Produkty, których nie jem/nie piję:
- alkohol,
- napoje gazowane,
- napoje słodzone,
- papierosy (pomimo, że tego się nie zalicza do diety to i tak ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, że wolałam o tym wspomnieć),
- mięso czerwone,
- mleko i jego przetwory,
- słodycze,
- cukier,
- fast-foody
- od niedawna produkty zawierające gluten.

Moja dieta bazuje głównie na:
- warzywach,
- owocach,
- białym mięsie (z mięsa jem praktycznie tylko łososia),
- kaszach (głównie jaglana i gryczana),
- orzechach,
- roślinach strączkowych
- piję głównie pyszną miksturę zdrowotną, wodę i zieloną herbatę.

Przez cały czas staram się ulepszać moją dietę i dopasowywać ją pod siebie tak, by produkty, które jem mi nie szkodziły, a tylko poprawiały stan mojego zdrowia.

Jeśli jem na mieście to zazwyczaj wybieram restauracje wegańskie i wegetariańskie, które trzymają się idei zdrowego odżywiania, ponieważ mam pewność, że dania są przygotowywane w odpowiedni sposób.

DSC_0016.jpg

W Stanach moją ulubioną restauracją była Veggie Heaven w New Jersey, o której pisałam tu
W Polsce, a dokładnie w Warszawie jest już coraz więcej dobrych wegetariańskich i wegańskich restauracji. Szczególnie polecam Vege Miasto i Vega Warszawa. 

Jeśli Wy znacie jakieś dobre restauracje, które serwują jedzenie wegańskie, bezglutenowe lub strony tym dietom poświęcone (a może sami prowadzicie?) to proszę podzielcie się tym w komentarzach :)

Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram, YouTube i Twitter

SHARE:

23 komentarze

  1. Gratuluję miesiąca bez slodyczy! ;) i powodzenia w powrocie do diety wege. Jestem szczerze pelna podziwu jak zmienilas swoje nawyki zywieniowe, jak zaczęłaś sie interesowac tym, co jesz.
    Jestem wegeod 8 lat i rowniez mialam niedobory zelaza, ale to przez wlasna glupote, diete... Nie slyszalam o szkodliwym dzialaniu mleka, choc zauwazylam ze kiedys kiedy spozywalam znacznie wiecej jego przetworow to z moja cerą bylo gorzej. Teraz to jest szklanka mleka do platkow sniadaniowych, ktore tak kocham ;) wiem, wiem-duzo chemii i tych bakaliach i orzechach ,niby zdrowsza jest sama owsianka plus dokrajane dodatki ale juz wygoda robi swoje.Niestety najwiecej to w tym moim sniadaniu jest cukru. Wrzuć proszę linki potwierdzajace szkodliwosc mleka, kupuje od kilku lat od jednego producenta butelki i wydawal mi sie byc sprawdzonym, o czym swiadczy krotka data waznosci.

    pozdrawiam
    dita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :* pod filmikiem w opisie jest link do filmiku Magdy, która opowiedziała w nim dlaczego przestała pić mleko krowie, podała sporo inf. i dodatkowo omówiła alternatywy dla mleka krowiego :) pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Gdzie teraz mieszkasz? W Polsce czy w Stanach?

    OdpowiedzUsuń
  3. życie bez słodyczy, próbuję i próbuję i ...zupełnie mi nie wychodzi. Eliminacje produktów są w porzadku w zakresie, w którym podpowiada Ci organizm - mój nie przepada z mięsem. Nie jestem wegetarianką, mój mężczyzna przecież by chyba z mostu skoczył, gdybym mu taki newsik oznajmiła. Jednocześnie wiem, że ciężkostrawne schabowe, mielone etc do mnie nie przemawiają ;p jem to na co mam ochotę - latem warzywa owoce, zimą o dziwo więcej serów czy nawet ryb - od listopada dieta intuicyjna się sprawdza -8kg w dół i lepsza ja dla siebie samej ;)
    pozdrawiam Try to design

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbuję te dwie restauracje w Warszawie, które polecasz :) jeśli znasz jakieś inne warte uwagi, to daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. powidziwiam za wytrwalosc!!!
    \

    dopiero zaczynam moze Ci sie spodoba --> http://fineklass.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. JULIAAAA ratunku, zaczelam uzywać od poniedziałku toniku octowego i mam wysyp na buzi, co mam zrobić? powinnam przstać tego uzywac, dodam ze za 2 tygodnie mam wesele ( nie swoje , ale jakos pasuje wygladać ) jestem już załamana :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na Twoim miejscu odstawiłabym i do czasu wesela nie testowałabym nowych kosmetyków - naturalne też potrafią uczulać :(

      Usuń
    2. uff daje sobie spokój z wynalazkami, krem do mycia z bebeauty i płyn micelarny zostają w mojej pielegnacji, dziękuje Ci :* dam znać, jak będzie się zachowywać moja buzia teraz, <3

      Usuń
  7. zrób tutorial makijażu, pięknie tu wyglądasz. Jakich produktów używasz do układania włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! postaram się zrobić taki filmik :))

      Usuń
  8. Cieszę się, że jakiś czas temu trafiłam na Twojego bloga. Zastosowałam się do Twoich porad związanych z pielęgnacją twarzy i muszę przyznać, że widzę znakomite rezultaty. Chciałabym zapytać czy mogłabyś mi polecić jakiś skutecznie nawilżający krem do rąk, który rzeczywiście się wchłania w skórę a nie pozostawia lepkiej warstwy? Masz jakiś ulubiony?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę! :) co do kremu do rąk to aktualnie moim ulubionym jest krem z alterry z granatem - szybko się wchłania i nawilża w odpowiedni sposób, a do tego ma świetny skład i zapach :) pozdrawiam :*

      Usuń
    2. przetestowałam go kiedyś, był niezły, ale zapach mnie mocno drażnił i kojarzył mi się z bardzo słodką gumą do żucia :D dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
    3. a testowałaś garnier - wersja do bardzo suchej skóry/czerwona? ale też już zostawia warstewkę ;) ale daje dobre nawilżenie!

      Usuń
    4. miałam go kiedyś w rękach i zamierzałam kupić, ale w efekcie zrezygnowałam. Kupię teraz i wypróbuję w końcu :)

      Usuń
  9. ile miałas lat, jak zaczęłaś być ze swoim chłopakiem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odstawienie produktów mlecznych , jogurtów, twarogu to głupota.

    OdpowiedzUsuń

© Julia Caban | Blogger Template Created by pipdig