"Jest to stara roślina lecznicza, używana przez ludy skandynawskie i rosyjskie. Surowiec trafił nawet do Farmakopei Szwedzkiej w 1775 r.
Wikingowie sporządzali z różeńca leki podnoszące płodność, zwiększające wytrzymałość na choroby przeziębieniowe oraz zwiększające wydolność fizyczną. "
"Wyciągi z kłączy i korzeni różeńca podnoszą poziom serotoniny, a obniżają poziom noradrenaliny i dopaminy w korze i pniu mózgu. W podwzgórzu następuje spadek poziomu serotoniny, a wzrost stężenia noradrenaliny i dopaminy.

Składniki różeńca są inhibitorami monoaminoksydazy i O-metylotransferazy katecholowej.
W badaniach na szczurach z adenocarcinoma i lymphosarcoma dowiedziono, iż podawanie wyciągu z różeńca hamowało rozwój tych nowotworów oraz przerzuty (metastazy).

Nowsze badania z XX wieku dowiodły, że różeniec, podobnie jak Eletherococcus, działa adaptogennie i immunostymulująco. Zwiększa wytrzymałość fizyczną i psychiczną. Wywiera wpływ przeciwzapalny i antyrodnikowy. Łagodzi objawy stresu. Może być użyty do terapii antydepresyjnej."

"W handlu znajdują się gotowe preparaty oparte na standaryzowanych ekstraktach z korzenia (poprawnie kłączy). Ekstrakty są standaryzowane na rosaviny (1-4%; 5-10%) i (lub) salidrozyd (najczęściej 1%).

Dawki dzienne:
- ekstrakt 1% rosaviny 360-600 mg
- ekstrakt 2% rosaviny 180-300 mg
- ekstrakty 3,8% rosaviny 100-170 mg

Sproszkowane kłącze z korzeniami różeńca – Pulvis Rhiz. cum radicibus Rhodiolae: 1g 3 razy dziennie.

Nalewka różańcowa – Tinctura Rhodiolae: 1 część kłączy z korzeniami rozdrobnionych zalać 5 częściami alkoholu 40% (ciepłego); macerować przynajmniej 14 dni, przefiltrować. Zażywać 2-3 razy dziennie po 5 ml.

Czas terapii: do 4 miesięcy.


Przedawkowanie:
niepokój, bezsenność, drżenie, gonitwa myśli.


Zastosowanie:
stany wyczerpania fizycznego i psychicznego, trudności w uczeniu się, zaburzenia przystosowawcze do nowego otoczenia, stres, depresja, intensywny trening i praca psychiczna oraz fizyczna. Naturalny doping w sporcie. Profilaktyka skutków intensywnego treningu (przyspieszanie ustępowania zakwasów, regeneracja potreningowa, przyspieszanie ustępowania obrzęków i wysięków mięśniowych i okołostawowych). Zmniejszona odporność organizmu. W geriatrii dla łagodzenia objawów zmęczenia i dla poprawienia samopoczucia.

Dostępność:
Różeniec można dostać w aptekach i sklepach zielarskich - sprawdź gdzie aktualnie jest w promocji TUTAJ

Moje kanały YouTube: JULIA YouTubeJULtube i naZDROWIE
Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram i Twitter

source:
http://rozanski.li/?p=1202
http://www.serenity-station.com/wp-content/uploads/2013/12/ss-rhodiola2.jpg

1 komentarz

  1. ciekawa roslinka :) a czy ta rhidiola jest fotouczulajaca (czy trzeba unikac słonca ) jak np dziurawiec ??

    OdpowiedzUsuń

Contact

© Julia Caban
DESIGN by THE BASIC PAGE