Czy dieta przy depresji ma znaczenie? Ze swojego dziesięcioletniego doświadczenia z depresją mogę odpowiedzieć - jak najbardziej tak! Co pogarsza, a co pomaga na stany depresyjne?
czego unikać?
cukier
kofeina
alkohol
tytoń
nasycone tłuszcze zwierzęce

co pomaga?
dieta oparta na świeżych warzywach i owocach:
tryptofan (banany, marchew, kapusta, szpinak, kalafior, groszek zielony, soja, orzechy, pestki dyni, słonecznika i siemię lniane)
kwasy omega-3 (siemię lniane-olej lniany, nasiona chia)
witaminy z grupy B (poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego)
duże dawki wit. D
duża ilość wody
dieta przeciwzapalna (stan zapalny w organizmie również wpływa negatywnie na samopoczucie w depresji)

Stres powoduje niedobory witamin i pierwiastków, więc należy go unikać, ponieważ może zaostrzać stany depresyjne. Do tego branie niektórych leków jak np. antykoncepcja hormonalna, immunosupresanty, również powodują spore niedobory i może to skutkować zaostrzeniem stanów depresyjnych.

Moje kanały YouTube: JULIA YouTubeJULtube i naZDROWIE
Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram i Twitter

11 komentarzy

  1. Bardzo fajny, przydatny post :)
    Pozdrawiam serdecznie, czy mogłabyś kliknąć w lovelyshoes.net w TYM poście? :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślałam, ze tabletki anty polepszają stan nerwowy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, w zdrowym ciele zdrowy duch. Niestety na razie łykam anty, nie mam wyjścia...

    OdpowiedzUsuń
  4. Julciu, dodajmy jeszcze, że przewlekły stan zapalny również może powodować/wpływać na pogorszenie depresji, wtedy pomoże dieta przeciwzapalna. Pozdrawiam Cię serdecznie i bardzo dziękuję za tekst o badaniach endokrynologicznych- przekazałam listę komuś z rodziny, bardzo się przydała przy wizycie u lekarza. :-) Agata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz 100% racji - dopiszę to do postu :) dziękuję :* bardzo mi miło :))

      Usuń
  5. Kochana, jak sprawuje się odżywka do rzęs, którą używasz? :) Dodałaś, ze jest taka naturalna, jestem bardzo nią zainteresowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dobrze :D mam wrażenie, że już działa, ale nie wiem czy tylko sama tego sobie nie wmawiam ;) musiałabym porównać zdjęcia - będę robić pod koniec marca, po miesiącu - i wtedy się przekonamy :)

      Usuń
    2. No to chyba się skuszę :) Super skład, a właśnie takiej szukałam. Inne powodowały u mnie niestety alergie :(

      Usuń
  6. O połączeniach w ogóle między jelitami a układem nerwowym, limbicznym i depresją/stanami lękowymi można poczytać w książce "Historia wewnętrzna", która tydzień temu miała u nas premierę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Aniu za polecenie! postaram się zdobyć tę książkę, bo interesuje mnie ta tematyka :))

      Usuń

Contact

© Julia Caban
DESIGN by THE BASIC PAGE