HAUL SPOŻYWCZY z naturalne-piekno.pl i iHerb.com


Zamówiłam sobie organiczną komosę ryżową - jest bardzo zdrowa i przepyszna!
Do kupienia [tutaj].


Lubię dodawać sproszkowane masło orzechowe do koktajli - dzięki temu nabierają intensywnego, ciekawego smaku, a dodatkowo zwiększa się ilość białka w danym posiłku ;)
Do kupienia [tutaj].



Szukałam alternatyw dla gum do żucia zawierających aspartam i znalałam takie "miętuski" :) Spoko skład i dobra cena!
Do kupienia [tutaj].


Kupiłam czarną sól, bo miała smakować jak jajko… Smakuje jak najzwyczajniejsza sól, a nie jajko ;)
Do kupienia [tutaj].

Niestety kapusta i ogórki kiszone sprawiają, że nie czuję się za dobrze, więc wróciłam do probiotyków w takiej formie :)
Do kupienia [tutaj].


Zwalcza candidę, pasożyty i odrobacza. Odrobaczacie się?
Do kupienia [tutaj].

"Komosa ryżowa (Chenopodium quinoa), quinoa, proso boliwijskie należy do rodziny Chenopodiaceae, zaliczanej do pseudo zbóż. Quinna pochodzi z rejonów górskich Boliwi, Peru Chile, oraz Ekwadoru. Komosa ryżowa korzeniami swej uprawy sięga 5000 lat. Quinoa używana była przez wojowników Azteckich jako pokarm w postaci mączki z ziarna wymieszanej z tłuszczem. Quinoa wykazuje obecność dużej zawartość białka, która pod względem składu aminokwasów jest bliska ideałowi. Komosa ryżowa jest określana jako "super ziarno przyszłości". Jest to święte zboże dawnych Inków. Od tysiącleci uprawiane było na stokach Andów.

Skład:
Ziarna Komosy zawierają znacząco więcej cynku niżeli inne zboża. Są bogate w potas, miedź, mangan, magnez, żelazo, witaminy z grupy B oraz witaminę E.
Interesujący jest skład aminokwasów rośliny. Nasiona komosy cechują się obecnością wszystkich aminokwasów egzogennych, czyli takich, które nie są syntetyzowane w organizmie zwierzęcym i muszą być dostarczane w pożywieniu. Komosa ryżowa jest doskonałym źródłem białka, w przeciwieństwie do zbóż zawiera dużo lizyny, fenyloalaniny, tryzyny, cysteiny i metioniny, aminokwasy, które są ograniczającymi dla innych zbóż. Jest produktem wysokobiałkowym, niskokalorycznym i nie zawiera glutenu. To decyduje o jej walorach dietetycznych.Węglowodany stanowią w surowcu ok. 60 %, a błonnik ok. 7 %.

Warto wiedzieć:
Ilość zgromadzonych w Komosie tłuszczy jest wyższa niż w nasionach innych roślin zbożowych. Bezglutenowe ziarno quinoa zawiera 5 % tłuszczu, czyli 2,5 razy więcej niż pszenica. Tłuszcz obecny w ziarnie to przede wszystkim nienasycone, długołańcuchowe kwasy tłuszczowe. Nawet w 4,3 % mogą się one składać z kwasu alfa-linolenowego, które występują przeważnie w rybach. W organizmach żywych kwas alfa-linolenowy ulega przekształceniu w kwas stearydynowy, EPA i DHA. Pełni ważną rolę w gospodarce lipidowej naskórka i produkcji sebum, obecność jego pochodnych warunkuje ochronne działanie PTS (płaszcza tłuszczowego skóry) a co za tym idzie ogranicza TEWL.

Działanie:
W skorupce ziarna komosy występują saponiny, dzięki którym komosowe produkty mogą wykazywać działanie między innymi przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące.

Zastosowanie i dawkowanie:
Przed przygotowaniem należy dobrze wypłukać, aby usunąć saponiny. Bardzo szybko kiełkuje po 8 godz. moczenia i 12 (lub mniej) godz. kiełkowania kiełki są gotowe do spożycia. Smak kiełków jest słodkawy przez co nadają się same w sobie lub w mieszance z innymi kiełkami do wytwarzania mleczek kiełkowych. Z tego powodu jest bardzo ceniona przez entuzjastów diety surowej żywności.
Ziarna quinoa przyrządza się w taki sam sposób jak ryż. Różnica polega jedynie na znacznie krótszym czasie gotowania. Ziarno komosy ryżowej to idealny substytut ryżu, kaszy, makaronu. Mąka z quinoa stanowi doskonałą podstawę zapiekanek na słodko i na słono."

Do kupienia [tutaj].

"Napój z nasion konopi:
jest całkowicie naturalny
jest wolny od złego cholesterolu
brak w nim glutenu i laktozy (cukier mleczny)
jest niebarwiony i niesłodzony
jest bardzo odżywczy i wolny od substancji uczulających

Napój ten, z powodzeniem może być wykorzystywany jako zamiennik mleka do kawy, herbaty, kakao, płatków śniadaniowych, shake-ów, koktajli, sosów i zup lub stanowić samodzielny orzeźwiający napój. Smakuje wyśmienicie z dodatkiem owoców, najlepiej fig, bananów albo truskawek oraz miodu, wanilii lub cynamonu."

Do kupienia [tutaj].



"Olej kokosowy zawiera bardzo dużo kwasów nasyconych, np.kwas laurynowy 50 - 57 %., który wspomaga układ immunologiczny. Olej ten zawiera również kwasy nasycone stearynowy i palmitynowy oraz kwasy kaprynowy i kapronowy. Ma wysoką zawartość witaminy E.

Badania pokazują (choć powszechnie uważa się, że kwasy nasycone nie są zbyt zdrowe), że ludzie, których dieta opiera się na oleju kokosowym, czyli mieszkający w tropikach, są mniej narażeni na choroby serca, jelita grubego oraz raka. Olej kokosowy sprzyja zachowaniu zdrowia!
Olej świetnie nadaje się do gotowania, pieczenia, smażenia. Twoje potrawy nabiorą zapachu kokosu.

Olej kokosowy pielęgnuje suche i łamliwe włosy. Dzięki wysokiej zawartości kwasu laurynowego łatwo wnika we włosy. Zalecany jest również do pielęgnacji skóry suchej i popękanej. Na skórze tworzy warstwę, ochronny film."

Do kupienia [tutaj].


Moje kanały YouTube: JULIA YouTubeJULtube i naZDROWIE
Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram i Twitter

3 komentarze

  1. Z tego wszystkiego znam tylko olej kokosowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. No dobra, ale skoro ten napój z nasion konopi zawiera olej konopny, za którego sprawdzenie idzie się do sądu/tudzież więzienia, to jakim cudem napój sam w sobie jest legalny? Ot taka dygresja ;)

    Muszę się zainteresować bardziej komosą, bo słyszałam o niej, ale nie próbowalam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie najbardziej ciekawi to sproszkowane masło orzechowe :).

    OdpowiedzUsuń

Contact

© Julia Caban
DESIGN by THE BASIC PAGE