Te ćwiczenia pomogły mojemu Tacie pozbyć się okularów. Sama też ich próbowałam i faktycznie za każdym razem gdy wykonywałam je nawet przez kilka dni to miałam nieco ostrzejszy wzrok. Ćwiczenia są bardzo łatwe i mocno relaksujące, więc nawet jeśli nie macie wady wzroku, ale Wasze oczy szybko się męczą, np. pracą przy komputerze to koniecznie je wypróbujcie!



Powyższe ćwiczenia najlepiej wykonywać regularnie, kilka razy dziennie. Jeśli pracujemy przy komputerze to najlepiej co godzinę lub częściej - za każdym razem gdy robimy sobie przerwę.

Jak wykonać ćwiczenia? Przy pierwszym (1.) ćwiczeniu po prostu patrzymy w górę i zjeżdżamy wzrokiem w dół - na przemian. Przy drugim to samo, ale z lewego boku na prawy i na odwrót. Staramy się wykonywać ćwiczenia jak najdokładniej i będziemy czuć te mięśnie gałki ocznej :) Z każdym innym ćwiczeniem śledzimy oczami strzałki i wykonujemy powyżej wskazane ruchy.


Ogromnie ważna jest również dieta. Duża ilość naturalnej witaminy A w diecie + wszystkie niezbędne minerały i dużo zdrowego tłuszczu, by te składniki odżywcze wchłonąć. Jeśli nasza dieta będzie uboga w tłuszcz to nawet spożywając ogromne ilości witamin i minerałów nic nam to nie da, bo to "zdrowie" przez nas "przeleci" i nic się nie wchłonie. Dlatego pamiętajcie o ważnej roli tłuszczu w diecie!



Innym ćwiczeń jest palming, który po prostu uwielbiam! Za każdym razem gdy moje oczy są zmęczone, dzięki temu ćwiczeniu jestem w stanie je zupełnie zregenerować w kilka minut. Jest to przydatne gdy sporo pracujemy, uczymy się do egzaminów itp.

palming:
Zasłaniamy oczy dłońmi. Gałki oczne powinny znaleźć się w środku dłoni, ale nie powinny na nie naciskać. Przy otwartych oczach powinniśmy widzieć czystą czerń. Gdy nasze oczy są spięte i zmęczone to będziemy widzieć jaśniejsze kropki, ruchy świateł itp.  Jednak po kilku minutach palmingu to minie. Zamykamy oczy i skupiamy się na tej czerni przed oczami. Skupiamy się na głębokim oddychaniu przeponą i czekamy aż nasze oczy zupełnie się rozluźnią tak by widoczna była tylko czysta czerń.


Kolejne ćwiczenia, które lubię wykonywać to naświetlanie i robię je zawsze gdy jestem np. na ogrodzie czy w parku na ławce.

naświetlanie:
Zamykamy oczy i kierujemy twarz w kierunku źródła światła - w moim przypadku jest to zazwyczaj słońce, ale możemy też użyć biurkowej lampki. Będziemy widzieć najpierw czerwień, a im mocniejsze światło tym jaśniejszy kolor - pomarańczowy, żółty. Nasze oczy będą się powoli rozluźniały. Razem z oczami - nasze ciało i jednocześnie umysł. Skupmy się na tym i poczujmy to przyjemne uczucie.

Innym ćwiczeń, które pozwala mi "zresetować" wzrok. W szczególności przy dłuższym korzystaniu z komputera to zooming.

zooming:
Ćwiczenia najlepiej wykonywać na zewnątrz lub przy oknie, ale nie jest to konieczne. Zasłaniamy jedno oko i kierujemy wzrok na coś bliskiego, np. palec, ramę okna, a następnie na coś dalszego - drzewo, dom. Ćwiczenie wykonujemy przez minutę lub dwie, a następnie zmieniamy obiekty, ale nadal tak aby na zmianę patrzeć na coś bliskiego, a potem odległego. Następnie zmieniamy oko i wykonujemy powyższe kroki od nowa.


Inne ćwiczenie, które wykonuję gdy czuję, że moje oczy są mocno przesuszone i zmęczone to mruganie. Wystarczy, że będzie intensywnie mrugać przez minutę lub dwie, a nasze oczy od razu poczują się lepiej.



Chcę zaznaczyć, że by poprawić wzrok potrzebna będzie cierpliwość - jeśli nie dbaliśmy o wzrok przez miesiące i nawet lata to nie odwrócimy tej wady w kilka dni.

Znam osobiście jedną osobę, która z bardzo małą wodą (-0,25) przy tych ćwiczeniach kompletnie jej się pozbyła. Przyznam szczerze, że nie słyszałam, by ktokolwiek pozbył się całkowicie większej wady wzroku wykonując tylko te ćwiczenia. Niemniej jednak jeśli zmagacie się z problemem suchego oka lub wasz wzrok szybko się męczy to tę ćwiczenia mogą wam mocno pomóc :)
Metoda Dr Batesa, Samoleczenie wzroku Bob Fingerbild, Zapomnij o okularach Robert Kaplan
Moje kanały YouTube: JULIA YouTubeJULtube i naZDROWIE
Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram i Twitter

Informacje tu zawarte służą wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, nigdy nie mogą zastąpić opinii pracownika służby zdrowia.

source:

http://www.healthyfoodhouse.com/8-simple-tricks-to-improve-your-eyesight-without-laser-surgery-or-glasses/?utm_source=naturalcuresnm&utm_medium=naturalcuresnm&utm_campaign=naturalcuresnm

8 komentarzy

  1. Ja polecam jagody, nawet te ze słoika z domowej roboty przetworów jedzone regularnie pomagają :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe ćwiczenia, a ile razy trzeba powtarzać każde spojrzenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej jak najwięcej/najczęściej - sama ćwiczę po ok. 10-20 powtórzeń, ale najlepiej tak by po serii oko czuło się lepiej :)

      Usuń
  3. Julia, dzieki! :) to sie bardzo przyda!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :* pozdrawiam Cię Madziu :*

      Usuń
  4. A ja sprobowalam i moze dziwnie to zabrzmi, ale jak tak ruszam oczami to mam takie dziwne, az obrzydliwe wrazenie. No nie wiem jak to wytlumaczyc. A szkoda bo z checia bym "wyostrzyla" moj wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy jeśli mam dużą wadę, to możliwe ze późniejszy się chociaż troszeczkę lub przestanie rosnąć? :(

    OdpowiedzUsuń

Contact

© Julia Caban
DESIGN by THE BASIC PAGE