Banan rajski to specjalna odmiana zwykłego banana. Dojrzewa o wiele dłużej, ma nieco inną konsystencję i smak, dlatego tak świetnie nadaje się do smażenia. Smakuje jak najlepszy deser, a dodatkowo jest bardzo zdrowy! Zapraszam na bardzo prosty i zdrowy przepis :)




1. Banana rajskiego najlepiej pokroić w powyższy sposób.

2. Następnie należy rozgrzać sporą ilość nierafinowanego oleju awokado lub nierafinowanego oleju kokosowego na patelni.

3. Smażymy aż do zarumienienia. To może potrwać kilka minut. Pokrojonego banana należy regularnie przewracać, tak by podgrzał się równomiernie z każdej strony.

4. Tak wygląda gotowy smażony banan rajski. Możemy go lekko posolić.

5. Zdejmujemy go z patelni i kładziemy na desce wyłożonej ręcznikiem papierowym.

6. Odsączamy i posypujemy cynamonem. Gotowe :)

Prawda, że proste? :) Można je jeść na słodko lub w stylu meksykańskim, czyli jako dodatek do obiadu - np. w burrito z fasolką. Osobiście preferuję je jeść w wersji na słodko - jako deser :)



Dlaczego warto jeść rajskie banany/plantains?


Banany rajskie mają dużą zawartość potasu, magnezu i błonnika. Świetnie regulują układ trawienny. Przeciwdziałają negatywnemu wpływowi wolnych rodników - czyli nad odmładzają :) Dodatkowo dzięki wit. B6 świetnie wpływają na pracę mózgu i układ nerwowy oraz wzmacniają odporność. Pomagają również redukować wrzody żołądka.



Moje kanały YouTube: Julia Caban kanał YouTubeJULtube i naZDROWIE
Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram i Twitter

Contact

© Julia Caban
DESIGN by THE BASIC PAGE