22.05.2016

Zakupy spożywcze, czyli coś dla ZDROWIA!

Czyli jakie produkty spożywcze ostatnio zamówiłam i co Wam polecam :)


W paczcie znalazłam miły prezent - materiałową torbę do wielokrotnego użytku - już się przydaje :)

Żurawina jest bardzo zdrowa! Nie tylko ma mnóstwo witamin i antyoksydantów, ale także jest znana z tego, że świetnie pomaga przy zapaleniu dróg moczowych. Ponieważ zmniejsza przyczepność bakterii E.coli do ścianek dróg moczowych, jednocześnie zmniejszając ilość tych bakterii w moczu.
Zawiera dużo błonnika, witamin B1, B2, B6, C, E, a także minerałów: potasu, sodu, fosforu, magnezu, wapnia, jodu i żelaza. Jej działanie również zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby przyzębia i próchnicę.


Kocham migdały! A jeszcze bardziej masło migdałowe, które z nich przygotowuję :) Czekajcie na wpis z moimi trikami jak zrobić najlepsze i najzdrowsze masło migdałowe - już niedługo na blogu!


Siarczan magnezu, czyli sól gorzka Epsom - pisałam o niej tutaj
Siarczan magnezu stosowany zewnętrznie uzupełnia niedobory magnezu w organizmie a także wspomaga leczenie oparzeń słonecznych, zwichnięć, ukąszeń owadów, stłuczeń, bólu mięśni i stawów, opuchlizny, dolegliwości reumatycznych. Siarka wpływa doskonale na cerę i jest podstawowym składnikiem włosów i paznokci, dlatego wzmacnia je oraz sprawia, że włosy są lśniące, a paznokcie nie rozdwajają się.
Niedługo również pojawi się wpis z przepisem, w którym wykorzystam tę sól, więc się w nią zaopatrzcie :)

To jedyna sól jaką używam, ale też staram się jej nie nadużywać, bo pomimo, że jest o wiele lepsza od rafinowanej, stołowej soli, to w nadmiarze w cale nam nie służy i również może prowadzić do zatrzymywania wody w organizmie.

Curry jest jedną z moich ulubionych przypraw, a do tego jaka zdrowa :) Zawiera mnóstwo kurkumy, o której pisałam tutaj. Nie tylko chroni wątrobę przed uszkodzeniami, ale także wspomaga jej regenerację. 
W skład przyprawy wchodzą takie aromatyczne przyprawy jak: kurkuma, kozieradka, kolendra, gałka muszkatołowa, pieprz czarny, chili, czosnek, kardamon, goździki, kmin rzymski, cynamon, imbir oraz sól. 

Kolejne przepisy z mleczkiem kokosowym już się szykują :) Wysokoprocentowe mleko kokosowe (powyższe ma aż 60% kokosa w składzie) bogate jest w kwasy tłuszczowe MCT, które w organizmie zamieniane są na energie, zamiast odkładania się w tkance tłuszczowej. Pamiętajcie, że to nie tłuszcze, a cukry proste odkładają się w tkance tłuszczowej, więc nie obawiajcie się tłuszczy! W szczególności tych zdrowych - awokado, mleko kokosowe i inne orzechy oraz ich przetwory. Owoc palmy kokosowej bogaty jest w magnez, potas, fosfor a także błonnik i kwas foliowy.

To najlepsze mleczko kokosowe w puszce jakie znalazłam! Organiczne i z certyfikatami uprawy ekologicznej. Do tego smakuje bajecznie dobrze!
Skład: Wyciąg z orzecha kokosowego* 68%, woda, substancja zagęszczająca guma guar*

Czekolada gorzka z surowego kakao. Polski produkt, za co duży plus. Skład idealny, smak jeszcze lepszy :) Szkoda, że taka malutka, a sporo kosztuje.
[dostępne tutaj]

Mój ulubiony "słodzik", czyli naturalny cukier kokosowy - ten zawiera certyfikaty, więc to dodatkowy plus.
[dostępne tutaj]

Masło ghee/klarowane to masło oczyszczone. Podczas procesu powolnego podgrzewania warstwa substancji stałych i ciekłych oddzielają się od siebie. W efekcie otrzymujemy zdrowsze masło, a praktycznie sam tłuszcz maślany, bez żadnych zanieczyszczeń. 
Jeśli jesteście wrażliwy na produkty mleczne to Ghee powinno być dla Was lepszą alternatywą od masła. Jest przepyszne, bo ma bardziej wyrazisty smak niż masło, więc zużywamy go zdecydowanie mniej. Masło klarowane, ghee możemy dodawać do wszystkiego - sosów, warzyw i różnych dań. Dzięki tłuszczowi składniki odżywcze, w tym witaminy (A, D, E i K) będą lepiej wchłaniane.
Ghee podobno działa łagodząco na układ trawienny, przyśpiesza gojenie ran oraz wszelkich stanów zapalnych układu pokarmowego. Co ważne masło klarowane nie podnosi poziomu złego cholesterolu we krwi. Podnosi za to w organizmie poziom substancji przeciwwirusowej zwanej interferonem, więc działa jak najbardziej korzystnie. 
Można je przechowywać przez kilka miesięcy w temperaturze pokojowej - nie wymaga trzymania w lodówce, nie jełczeje.

Quinoa, czyli inaczej komosa ryżowa to nie zboże, a bezglutenowe ziarno, dlatego jest polecane osobom, które nie tolerują zbóż jako odpowiednik dla ryżu i kasz. Ma niski indeks glikemiczny (IG-35). Komosa ryżowa zawieraj wysoki procent pełnowartościowego białka, błonnik, antyoksydanty, witaminy oraz sole mineralne. Quinoa korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, bo zawiera saponiny i może wykazywać działanie przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne przeciwwirusowe i immunostymulujące. Należy do tej samej rodziny, co buraki i szpinak. 


Moje kanały YouTube: JULIA YouTubeJULtube i naZDROWIE
Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram i Twitter

SHARE:

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

© Julia Caban | Blogger Template Created by pipdig